Boktips

Kära blogg :)
Jag har återupptagit lite av mitt "läsintresse" Förr var jag mycket bättre på att läsa böcker. Nu tar mycket så annat av min tid. Iallafall så började jag för ett par dar sedan läsa denna boken: 

image88

Det är insande vinter och norrskenet lyser upp den lilla staden Lunacy i Alaska. Här bor Meg Galloway, skicklig pilot som flyger förnödenheter, post och ibland turistande bergsklättrare. Till den gudsförgätna håla söker sig polisen Nat Burke för att försöka övervinna den depression som följt på hans skilsmässa och bäste vännen och kollegans död, något som han själv känner sig ansvarig för. Allt verkar lugnt och stillsamt tills några äventyrliga tonårspojkar försvinner i bergen. Det är rykande snöstorm när Nate tillsammans med Meg ger sig ut för att leta efter dem i hennes lilla röda flygplan. Pojkarna hittas i en grotta välbehållna men skräckslagna; i grottan finns också det stelfrusna liket av en man med en isyxa i bröstet, en man som varit försvunnen i sexton år - Megs far. När Nate börjar undersöka omständigheterna kring försvinnandet sker ännu ett mord. Och det står snart klart att nästa offer kan bli Meg...

Var fast ifrån sida ett till slut. Romantik, vänskap och familjeintriger..
- Kan det bli bättre?

Puss&Kram
 / J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0