Ett gott skratt förlänger livet

Kära blogg :)
Kom precis innanför dörren. Var en sväng i gbg - gamle stan närmare bestämt. Jag och Moa tog hennes brumbrum bil dit ner för att avlägga ett besök på hennes dansskola även fast hon inte skulle dansa. Istället blev det film och ett tillfälle för mig att träffa lite nytt folk :) Trevligt trevligt säger jag bara. Sen vidare till Kungälv; Mcdriven liksom. Haha. Ibland blir det bara sådär härligt fel. Först när vi ska beställa(jag som ska ha maten) så det blir typ vidarebefodring av frågorna som han i kassan ställer (tänk er EKOx2)

Expedit: Vad får det lov att vara? (Moa vet ialf att jag ska en lillameny)
Moa: Vad vill du ha?
Jag: Cheeseburgare
Moa: Cheesburgare
Expedit: Dricka till det?
Moa: Dricka till det?
Jag: Cola
Moa: Cola
Expedit: Var det något mer?
Moa: Aa (saken var ju den att vi inte skulle ha något mer)
Jag: Moa nejnej, vi ska inte ha något mer!
Moa (efter några sekunder rycker hon till och med armarna mot maskinen): Nejnej vi ska inte ha något mer menar jag!

Expedit: (Suckar tungt) Det blir 37 kr och välkommen fram till kassan

[På väg mot kassan]

Moa: Ge mig pengarna då så går det snabbare

[Jag ger mina pengar till Moa]

[Moa lämnar över pengarna och drar]

Efter typ 3 meter tvärbromsar Moa och utbrister: PENGARNA! (3 kronor då) men vafan. 
Jag: Kör Moa, bara kör!

Moa är redan dock då i full fart med att backa(inte rakt heller) och med tanke på att killen skakar på huvudet samt. blicken han ger oss får mig att undra om han inte tror att vi är två mentalpatienter på flykt..
Väl framme vid den andra kassan(där man får maten) står ingen expedit men väl vår(min) mat. Då sträcker Moa ut sitt lilla huvud utifrån rutan och frågar:

- Är det bara att ta eller?

Och ifrån ingenstans(jag tror hon var under disken)

- Här är er mat! Ha en fortsatt trevlig kväll.

Jomenvisst. Haha, vi låg dubbelvikta av skratt i princip ju så det kan inte bli bättre.. Sen vet jag inte om man fattar det roliga i det hela genom att man inte var där i driven med oss.. men det var jävligt kul ska ni veta! :D

Puss&Kram
/ J

Kommentarer
Postat av: Julia

hahaha!

2008-04-15 @ 22:04:54
Postat av: Emmy

Jag skrattar ;D

2008-04-16 @ 17:18:53
URL: http://ewislander.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0