Grannskap?

Kära blogg :)
Hem ifrån bussen idag hade jag och min granne Daniel ett sådär smådjup diskussion. Vi pratade om vårt grannskap och vilken "liten" håla vi bor i. Han bor ca. 500 m ifrån mig och tillhör ytterby (bredsten om ni känner till det) och jag i Kareby. Vi har setts lite och från emellan åren. Mest då på promenaden till busshållplatsen dock. Han fick även idag reda på att jag har en lillasyster.
- Va? Har du en lillasyster? Henne har jag aldrig sett var allt han sa
Plötsligt frågar han vad Gabbe gjorde nu förtiden. När vi kom i på ordet Gabbe kom vi även in på Mange (vi är lika gamla och gick back in the old days i samma klass) Vi började då räkna upp hur många ungdomar vi egentligen är som bor här ute i den s.k "lilla hålan" Gabbe, Mange, Anna, Madde, Sofie, Hanna, hennes 2 bröder (tror en av dem heter Patrik men jag är inte säker) Rasmus, hans bror, Daniel, hans bror och jag. Vi är ca.13 barn i samma ålder och vi har aldrig umgåtts? Varför? Det har jag inget bra svar på.  Vi kom då på fyndigaste idén. Vad kan inte vara med givande och samtidigt så rätt i tiden (iallafall här ute) än ett kafferep? Härmed är alla er som jag räknat upp inbjudna på kafferep. Bullar, saft och kakor. Kom vetja! Så kan vi ju lära känna varandra(och förhoppningsvis lära oss namnen på alla?)

Puss&Kram
/ J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0