Saturday night fever

Kära blogg :)
Gårdagens(och dagens bravader) kan beskrivas bäst med ett enkelt ord: Party. Dagen började bra med jobb på flügger(det är danskt, inte tyskt som några tror) Klarade mig rätt bra, det kändes ialf bra när jag hittade träoljan (Y) Det är en hel vetenskap så att säga. Diskussion om skolan under de två timmar som vi i princip inte hade något att göra, jo jag tackar. Hemåt, softa och käka lite. Sedan var det dags för förfest hos lilla Fors :) Killen fyllde ju 18 då får man ju gratta :) Pizza, gott snack och dans. Efter det drog jag och Emelie vidare in till den stora staden Göteborg. Destination Lindome á la casa Lenika. Ludde mötte även upp oss i stan och följde med oss till partyt. Träffade en gammal jobbarkompis på tåget - blev ett kärt återseende så att säga :) När vi väl kom fram var festen i full gång(härligt!) Blev en del vin, dans och självklart snack om allt&ingenting. Sedan efter x antal timmar var det dags för hemgång. När vi kom in till själva stan igen var några av oss lite hungriga(bla jag) så det blev en tripp till donken. Där vi stötte på Philip :) Världen är inte så stor när man tänker efter. Alla skulle åt lite olika håll så P och hans kompis Andre var mycket snäll och följde mig&mina klackar till centralen där jag träffade Erik. Han var också på festen tidigare och istället för att sticka direkt hem(killen är ju arton) laglig utgång för fan. Så hade det blivit en sväng till Park lane för hans del. Tog farväl av P och A som skulle hem å slagga. På bussen hem slumrade både jag och Erik till. Sedan när jag hoppar av i k-älv och står å väntar på min skjuts(kl. 4.00) kommer en liten rundlagd man fram till mig och frågar:

-Taxi?(svartaxi)

Ahh! Panik, det är bara jag och en till tjej på hela busstationen(jag känner mig plötsligt väldigt, väldigt liten trots mina klackar) svarar vänligt samtidigt som jag sträcker på mig lite:

- Nej tack. Jag väntar på min skjuts.

Han går därifrån och medans jag trippar fram till den andra tjejen
Jag: Hej
Tjej: Hej
Jag: Jag gillar inte att stå här själv.
Tjej: Inte jag heller!
Jag: Så har du haft en trevlig kväll?
Tjej: Jodå, det har varit okej.
Jag: Har du varit på lokalfest eller var det krogen som gällde idag?
Tjej: Jo, det blev först förfest och sen sticky. Fast idag var det inte lika bra som de andra ggr jag varit där.
Jag: Det var ju synd
Tjej: Vad har du själv gjort?
Jag: Lokalfest i lindome

Sedan kom bådas skjuts. Vi sa hejdå och jag fick kommit mig hem till min säng(mmm) Tack Niklas för att du åter hämtade mig :)

Puss&Kram

/ J

Kommentarer
Postat av: Erik da Silva

HAHA, tack för en bra kväll och trevligt sällskap på bussen hem =)

2008-04-21 @ 12:27:18
URL: http://erikdasilva.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0