Första skoldagen

Ja idag var första skoldagen som sagt. Jag tycker inte riktigt att gårdagen räknas då det bara var upprop. Jag åkte förut och köpte alla saker inför skolan såsom: kollegiblock, pennor och post-it lappar. Jag skulle aldrig överleva en dag utan dem med mitt minne.. Nu ska det bannimej allt bli ordning och reda! Jag var på möte tidigare idag med vår studievägledare. Två av mina kurser krockar. Marknadsföring och Rörlig bild A : / Ska undersöka möjligheten att få handledning och sedan tenta av den. Det måste gå! Jag får leta reda på ekonomiläraren imorgonbitti innan jag sticker och tränar helt enkelt. Det blir iallafall företagsekonomi A och turism. Då blir man glad :) 

Dagens: 

Av de få klasskamrater som var i skolan idag lekte vi en lek för att komma igång lite smått. Ni kanske har lekt den. Det går till att läraren säger en bokstav ex. A och ens lag har då en minut på sig att skriva upp en stad, ett bilmärke, en kändis osv på ett papper. Man får ett poäng för varje svar som ingen annan svarat. Vårat lag hade kommit på undulat. Det hade varit lite tjafs innan om hackspett var en av många arter av fågelsläktet. När vi kommer till oss börjar det gapas en massa och jag kläcker ur mig:

- Men lägg av! Det är ju ett pälsdjur..

Mitt lag börjar då vrida och vända sig av skratt och jag inser plötsligt vad jag sagt.
Snäll som jag är så bjuder jag på den. För ett gott skratt förlänger livet ♥


 


- för jag vet vad jag vill bli när jag blir stor.
Rik

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0