Dröm & verklighet

Kära blogg :)
Fick idag höra ett citat på svenskalektionen. Ett citat av Carolina Gynning som lyder såhär:

"Att leva upp till bilden av sig själv i en tuff värld"

Det var bara så klockrent, så jävla klockrent. Jag satt faktist och fundera på det hela svenskalektion och när jag gick till bussen och resten av vägen hem. Den meningen hade estat sig fast i mitt huvud. Jag har funderat över just detta ett bra tag. Alla har en bild av dig oavsett om det överhuvudet träffat dig eller bara hört något om dig. Medvetet som omedvetet. Varför? Förutfattade meningar som fyller en tristess i vårt liv? ärligt talat så vet jag inte men jag vet att vi tjejer är särskilt bra på detta och jag är inte bättre själv. Men på det stora hela handlar det inte om det. Det var inte det jag vílle säga.  Att det handlar inte om vad alla andra tycker eller tänker, ja överhuvudtaget gör. Det är du som räknas. Dina tankar, dina åsikter och känslor. Att leva upp till sin egna bild av sig själv. Att den självkänslan och känna efter vad man själv vill göra, göra med sina drömmar och sedan ha självförtroendet att genomföra det. Det är vad som handlar om "att leva upp till bilden av sig själv i en tuff värld" 

Puss&Kram 

/ J
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0