Hej hå vad tiden går

Ja tiden går verkligen fort!
Jag försöker dock utnyttja den till fullo. Möte imorse följt av religonskunskap där man fick se hur kvinnor i Indien lever. Tacka vet jag att jag lever i Sverige! Det finns fortfarande mycket kvar att ta itu med här men i Indien, där finns det mer! Jag funderar också på hur man ska lösa det. Utbildning? Information? Förhindra korruption? Jag och mina vänner satt och diskutera detta på café knut. Mysigare ställe går nästan inte att hitta i lilla kungälv. Det har också gjort om stället. Målat, donat och fixat lite ny inredning. Basen bestående av vita väggar som mixats med blommiga inslag. Jag fick allt lite sommarkänsla när vi satt där. Återvände dock snabbt till verkligheten genom en hastig blick genom fönstret. Det var grått och mulet. Känns då skönt att ha sådana vänner som lyser upp ens dagar.


bild: Suss och Julia två av mina allra bästa vänner

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0