För jag har tagit studenten!

Fyfan va jag är bra!


Kl 13.30 sprang vi utifrån Mimers hus för sista gången. Vi åkte flak i glädjerus och allt kändes så rätt. Därefter studentmottagning med släkt och vänner. Senare bilfärd till Eriksberg där det var dags att förkröka. Bussen gick 22.25 mot Kajskjul åtta fast först stack vi till Victorias. Vi blev nekade i dörren och med studentmössan i högsta hugg gick vi istället till Chez amis :) Tequilarace påbörjades och avslutades för att ta en taxi (!) till Operan. Gyllene tider, ett vänligt leende från taxichauffören gjorde att vi till slut hamnade vi där vi skulle. Studentfesten såklart! När vi väl kom dit slog vi verkligen klackarna i taket. Blåsor på fötterna, allsång och härliga människor. Helt enkelt en otrolig stämming och när ljuset tändes insåg man att allting har ett slut. På vägen mot bilen, över bron det var då tårarna kom. Det är dags nu. Nu gäller nya tag, ett  fast mål även ifall jag fortfarande har en del orealistika drömmar. Så är det dags att bli vuxen. Nu börjar äventyret!

FÖR JAG ÄR GALET BRA!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0